niedziela, 28 grudnia 2014

Wełniana spódnica

Na zewnątrz coraz zimniej, dlatego zmobilizowałam się i wreszcie po 2 tygodniach skończyłam moją ciepłą, wełnianą spódnice. Wykrój znalazłam w jednym z archiwalnych magazynów Burda (2010/02/104) kolekcjonowanych przez moja mamę.



Gruby i mięsisty materiał na spódnice, wygrzebałam z resztek w jednym z krakowskich sklepów. Za wzgledu na ograniczona ilość tkaniny (pół metra) wewnętrzną część paska uszyłam z podszewki. Dzięki temu uniknęłam zgrubień przy łączeniu szwów.


Trochę nudny model ożywiłam wstawkami z lamówki ze skóry ekologicznej. Te mocno widoczne wstawki przy wlotach kieszeni znacznie wydłużyły czas szycia spódnicy, choć głównym powodem był wybór zbyt dużego rozmiaru.




Po zwężeniu spódnicy okazało się, że kieszenie są lekko niesymetryczne, co szczególnie podkreślały kontrastowe lamówki. Po wielu, dokładnych pomiarach, pruciu i ponownym zszywaniu udało mi się wreszcie osiągnąć symetrię i równą długość lamówek, z tolerancją do 3 mm :) W trakcie chodzenia efekt symetrii znika.


8 komentarzy:

  1. Te lamówki nadają charakteru tej spódnicy. Bardzo ciekawie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie bez tych lamówek byłoby nudno. A tak, spódnica 1sza klasa :) ja się boję tych wełnianych materiałów, bo mnie zawsze panie w pasmanterii straszą, że to tylko czyszczenie chemiczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. A to już moja druga wełniana spódnica (z jakimiś domieszkami), starą zawsze piorę ręcznie i prasuje przez mokrą ściereczką - cały czas trzyma fason i się nie kurczy.

      Usuń
  3. Hehe, nie uwierzysz, ale kończę bardzo podobną spódnicę, z szarej wełenki, z wypustkami zamiast lamówek i z podobnymi kieszonkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam na posta:) ta w kratę inspirowana mundurkiem jest super

      Usuń
  4. Też mam tą archiwalną burdę i rozmyślałam nad tą spódnica. Świetny materiał. Na zimę idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, szczęściara z taką mamą :-)
    Niesamowicie lubię zimowe zestawy jasnej spódnicy z ciemną górą i czarnymi grubymi rajstopami. I do tego ta czarna lamówka na spódnicy jako akcent nawiązujący do reszty - super.

    OdpowiedzUsuń